Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Friday, February 25, 2011

Aku tak penah merasa duit gaji sepenuhnya...

Salam,

Huish..arini HARI GAJI...tapi tujuan tulis blog ni, bukan la nk belanja korang pun..just nk cakap..walaupun hari ni GAJI, tapi hari juga merupakan HARI BAYAR UTANG...

Konon la gaji aku RM XXXX, pepagi hari dh check dlm akaun dpt RM XWYZ..eh bertambah gaji aku?? Oh lupe, tu campur claim bulan lepas. Pastu duk depan pc, bukak online banking..tetibe akaun jadi RM BCD. Haish..tu la kuasa duit. X sempat pun nk longgokkan, dh kene tarah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kalau nk fikir pasal duit, memang tak penah cukup. Kalau buat calculation awal2, mesti korang garu pale. Memanjang negative kan?? Tapi kalau fobia n terus xwal planning..takot over budget plak kan?? apa ko cube sampaikan ni aida??


Ni garu sebab pening ke sebab kelemumur??

Ok la..aku pun memang tak nak tipu la..aku memang ada masalah kewangan. Masalah aku adalah..Memanjang tak cukup. Kot company bagi gaji triple pun, mmg habis la aku gunakan utk sebulan. kuikuikui...

Tapi sebagai manusia yang realistik dan fleksibel..aku malas sangat nk fikir pasal duit. Bagi aku, selagi korang hulur kat parent korang, insyaAllah duit tu berkat. Gaji korang kecik mana pun, insyaAllah korang akan hidup sihat tanpa berlapar sampai gaji bulan seterusnya.

Ada beberapa tip utk korang dapatkan kewangan yang mudah:

1) aku dh gitau tadi,..hulur kat parent+isteri+ anak2 (sebab diorg tu tanggungjawab)
2) Niatlah untuk berkahwin dan berusaha ke arah itu.
3) Bile korang dh ada anak
4) Berniaga..kecik mcmana pun insyaAllah rezeki tak putus
contohnye: berniaga kain kat opis.
5) yang ke lima ni yang paling utama..iaitu berdoa kepada ALLAH.

Oleh itu, marilah semua readers angkat tangan dan baca ayat ni...


"Ya Allah, kau ampun dosa yang kami lakukan siang dan malam hari. Kau permudahkanlah hidup kami. Kau murahkan lah rezeki kami serta rezeki tuan punya blog dan familynya..Amin"

Raupkan tangan ke muka. Selain tu, jangan lupe klik nuffnang aku kat kanan atas blog ini. Terima kasih semua. Saya sayang anda semua:-D

1 comment:

  1. hihihi. hai aida...

    salam kenal. entri comel saya bace dipagi hari. sila click nuffnang ye.
    Betull tu, gaji yang kite dapat separuh buat bayar hutang je.

    ReplyDelete