Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Friday, October 25, 2013

Thursday, October 17, 2013

Ragam Hari Raya Aidiladha

Salam Aidiladha semua!!

Raya haritu, hubby kene keje. So, pas solat raya, cepat2 la tgkap pic raya. Konon-konon la ada kenangan dikemudian hari. Tapi..azabnyer nk berphotoshoot dgn 2 budak tecik ni.

Si kakak, jenis xsuke pakai panty. Papahal pon nk pakai seluar jugak. Dh pakai seluar pakai le kain kurung. Pastu jln angkat kain. Nak pakai tudung yg jenis telekung plak tu..xnk yg kecik. Aduhai..dh mcm org nak naik haji dh rupenyer. Cite panjang pon xgune. Tgk je la pic




Tuesday, October 8, 2013

Pulut Mangga Bersantan

Salam,

Sekarang ni kan tgh musim mangga bebuah. Sakan betol pokok2 mangga jiran2 aku berbuah. Lebat sgt2. Rumah aku pon ada pokok mangga. Tapi xpernah berbuah. Dh 4 tahun dok siti, sebiji buah pon xpernah timbul. Adoyai...buat teduhkan kereta n rumah je la pokok tu.

Disebabkan jiran aku sgt baik hati. Dh 2-3kali jugak la aku merasa mangga pemberian jiran. Tapi satu hari tu aku teringin nk mkn pulut mangga. Aku tnya hubby, boleh pakai mangga jiran ni? Hubby kata bukan mangga ni, mangga lain. mangga harum manis ke apa..aku pon dh lupe hubby sebut apa. Tapi aku xkisah, nafsu nk buat sendiri pulut mangga berkobar2 meresap dlm diri. Ewah, kemain lagi ayat ko. huhu

So, for very first time, aku beli beras pulut n tanak pulut. Well sbb aku ni jenis anak ramai, so agak leceh untuk duduk dapur lama2. Aku cari la resepi yg senang n express je. (padahal malas sebenarnya). N finally jumpe resepi express kat my fav blog kjee. Masak pulut, xyah kukus2..masuk je dlm rice cooker.

Ok..cakap byk pon xgune..meh tgk resepi aku amik kat kjee...tp pic ori dr aku..huhu. thanx kjee. Rasa xyah ckp la...mmg mabeles. Sian kt bby aku tu..2 hari kembong. Dah maknya balun pulut mangga 2 hari, x ke angin budak tu.huhu

Pulut Mangga blog kak jee

Beras pulut xkisah la byk mana, masukkan dlm rice cooker. Air lebihkan setengah inci dari beras. Masukkan garam sikit. Tekan punat cook. Pastu biarla pulut tu masak sepenuhnya.

Tuangkan santan setengah kotak dalam periuk(aku pakai santan kara). Masukkan 1 susu besar tepung jagung, setengah cawan air. Gula 2 sudu besar dan garam 1 sudu teh. Pastu jerang atas api perlahan sampai santan bubble kecil2. pastu tutup api.

Pas santan n pulut dh masak, potong le mangga n plating atas pinggan. Pastu makan2 le..nyaman sey!!!

Selamat mencuba