Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Wednesday, July 7, 2010

Sayonara Kuala Lumpur

Salam,

Haha, tajuk N3 xleh blah. Mcm nk g jauh jek…padahal nk ulang alik ari2 bleh jek;-P

Finally, hari yg dinanti telah tiba. Seorang ank jati Kuala Lumpur bakal berhijrah ke negeri Hang Tuah. Alhamdulillah. Setelah hampir setahun berdoa dan menunggu, akhirnya peluang untuk berumahtangga ngn hubby terchenta tercapai akhirnya.~(.”)(“,)~

Skang ni kami tgh fenin2 sbb umah sewa msih xdpt lagi…mcmana ni?? dh la stat keje next week!! Terpaksa la hubby je yg uruskan. Brg2 dlm umah pun blom beli lagi..tapi dah budget n survey. Ada je umah, kami stat angkut brg dr KL n beli brg2 umah. Pastu leh deko..deko..deko..ceh ala eric leong gitew;-P (cantik x2x??)

Sedih mmg sedih giler ati ni.. mau xsayu..selama ni 25tahun aku idup sebumbung ngn family aku. Tetibe nk kene berpisah..iskh3x. Sedih giler…tapi begitulah hakikat hidup..sampai biler nk dok bawah ketiak ibu n abah kan?? Skang kene dok bawah tiak suami plak..huhu ~(.”)(“,)~..but I like;-)

Aku ni kakak aku kata manja sgt. Dia kata skang ni pun hubby aku suke manja kan aku (ye ke??) Kalo think deeply, mmg gerun gak aku nk idup as a real wife. Sejujurnyer aku mmg xtahu siang ikan. Betol…aku xtipu…selama ni, kakak aku yg buat. Tapi pas ni..aku kene buat. Tu blom bab2 lain..hiskh3. Byk yg org lain buat utk aku. Memang aku takot la sebenarnyer. Sbb aku ni ada basic je, skill kureng sikit.
Tapi, semua tu kan boleh belajar. Mana ada org pandai semula jadikan? So, I believe I can face it!! q(^-^)p

Beside that, brg utk bby pun xdilupekan, senarai nk beli utk bby pun pun dh ada. Setelah berhempas pulas berfikir dan menganalisa, tinggal nk beli je lagi. Tapi papepun, kami mengutamakan kesederhanaan dlm berbelanja. Nk mulakan hidup baru ni bukan sikit2 kuar duit. Makan riban2 jugak. Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya.

Kat tempat baru nnt aku ajar 3 subjek utk budak 1st, 2nd and 4th sem. Syllibus, course planner n timetable sume dh dpt. Alhamdulillah, its a very good coorperations between us. Senang sikit aku nk prepare n senang ati nk masuk tempat baru.

Kalo nk compare kan tmpat skang n tmpt baru, mmg jauh beza. Tapi aku yakin akan kuasa Allah. Ada hadis mengatakan,

“kalau nk mencari rezeki, carilah yg berhampiran dengan tempat tinggal”

Secara logiknyer, tempat aku adalah disisi hubby. Aku harus tinggal ngn hubby kalau ada peluang. Oleh kerana itu, aku mengambil keputusan ini. Byk lagi sbb2 lain nape aku amik tindakan mcm ni. Tapi semuanyer demi kebaikan semua pihak.

InsyaAllah ngn rezeki bby yg bakal lahir ini nnt, aku mengharapkan kami sekeluarga hidup aman, gembira n sentosa. (ayat xleh blah hahah).


Last but not least,

To all readers, kalau ada tahu sape2 nk sewakan umah setingkat dgn 3 bilik kat area ayer keroh pls inform me;-) tq

5 comments:

  1. alhamdulillah, sume dipermudahkan, rite? semoga gembira d tem pat baru ek. tp tajuk entry mmg tak leh blah. haha. da mcm tak nak blik je.

    ReplyDelete
  2. aida dpt keje mane. Utem ke?...kat area ayer keroh tu Tasik Utama mahal sikit..sbb byk double storey..If kat pangsapuri bukan flat sebelah die tu (ayer keroh gak) affordable..cr yg ground floor.Tp xtau la budak2 da masuk sem ni,xbyk umah 0.. Kat area bukit beruang pun ade umah single storey.hehe

    ReplyDelete
  3. intan: aku mesti slalu baliknyer..my heart still in in KL. My Love je kt Melaka:-p

    fieza: alhamdulillah, smlm dh dpt umah kat saujana height..sabtu ni dh leh masuk umah da:-D

    ReplyDelete
  4. hehe..nnt aku terrer masak..aku create blog pasal masakan plak..
    abis la ko terliur2 tgk gambar foods aku nnt huahuahua

    ReplyDelete