Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Wednesday, April 2, 2014

Marie Cheesekut

Salam,

Semalam aku halfday sbb BS minta off nak g klinik gigi. So, aku pon terfikirla nak memprojek kat dapur sbb aku ada beli cream cheese aritu. Nanti lambat sangat guna, takot basi pulak kan. So, aku memilih untuk membuat cheesekut. hoho


Sambil dibantu oleh 2 si cilik aku tu. Akhirnya berjaya jugak aku buat. Hayyfa atas pangku aku sbb dia takot dengar bunyi blender. Paling best bila dah setel semua, habis dia jilat2 sudu blender tu. Hambik ko selemuih muka dengan cream cheese.


Resepi aku kasi ni yang paling simple sbb aku buat ngan si cilik, so mls nk berlama-lamaan didapur.

Bahan-bahan:
250g cream cheese
1/3 tin susu pekat
4 sudu besar susu cair/susu segar/ air *
Biskut Marie perasa kopi
1 cawan susu cair/susu segar/ air #

Topping:
biskut marie hancur/ nescafe 3 in 1/ milo 3 in 1/ nestum

Cara-cara:
1. Blend kan cream cheese sampai kembang, pastu masukkan susu pekat dan bahan bertanda *. And then blend lagi sampai sebati.

2. Amik biskut, celup dlm bahan bertanda # dan susun dalam bekas yang sesuai. Jgn lama sgt rendam biskut tu, 5 saat dah cukup.

3.Pastu lapiskan bancuhan cream cheese td sederhana tebal. (nak tabur nestum ke milo ke serbuk kopi ke pun boleh). Pastu ulang langkah 2 dan 3 hingga habis. Lastly, letak la topping. Aku letak biskut marie hancur je.

4. masukkan dlm fridge. Sekurang2nya 3 jam. pastu makan la..yummy.

Hari ni aku puasa, tak sabar nk mkn petang ni. Sahur tadi dah curik2 makan dah. huhu

Selamat mencuba

No comments:

Post a Comment