Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, December 10, 2013

My New Breakfast Menu: Pancake Gebuss

Salam,

Aku ni suke sangat makan pancake. So, memang selalu la beli instant pancake powder jenama D'Rosni ni.


Instant choc cake pon sedap. Memang ada je stok kt umah tu. Tapi kalo dah selalu sgt beli, terasa la sikit cost dia kan. Pastu aku try le tnya cik google resepi pancake. Berderet kuar resepinya..pilih je mana yang korang berkenan kat hati. Aku banyak le rujuk websites, so xtahu mana satu resepi asal yang aku ikut. Tu pon x ikut bulat2. Memang aku akan alter jugak ikut brg yang ada dlm rumah..huhu.

Ni la resepinya

1 cawan tepung gandum
1 cawan susu cair (atau susu segar)
1 sudu besar baking powder
1 biji telur
2 sudu besar minyak masak (atau mentega cair)
3 sudu besar gula
1 sudu teh garam
1 sudu teh esen vanilla( pandan pon boleh)

cara-cara:
1. Masukkan semua bahan dalam mangkuk n kacau sampai adunan smooth. Xberketul. X cair sgt, x pekat sangat.
2. Panaskan non stick pan, letak sikit minyak (sikit sgt). Bila kauali dah panas, sendukkan 1 senduk adunan dlm pan. Bila adunan dah berlobang2, terbalikkan. Pastu agak2 la bila pancake masak. Jgn le sampai hangus.


Rasa dia, perghh..sebijik mcm kt McD..tapi lg sedap. Aku suke makan dgn butter. Hubby mkn ngn honey. Budak2 makan begitu je. Memandangkan ni menu breakfast, mmg sah2 la xde original pic dari aku. Xde mood nk snap2 pic di pagi2 hari. Tapi serius sedap resepi ni. Mudah pon mudah. Biasanya sekali buat, aku boleh pakai untuk 2 kali mkn. Adunan tu boleh simpan dlm fridge kalo xabis. Dont worry.

Ni pic dari ehsan en google. Thanx Google


No comments:

Post a Comment