Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Wednesday, July 27, 2011

Kentut ek!!?

Salam

Tajuk entry yg sgt xsenonoh. hoho

Kamis yg lepas, aku dh amik cuti utk 2 hari sbb nk ikut hubby aku gi kusus kt Morib. Katanya kusus Keluarga Mesra 1Malaysia. Amik ko..tajuk kusus tak teragak2. Kt surat tu tulis 1 bilik 1 peserta. Tu yg hubby angkut kami satu umah gi kusus yg dijalankan 4hari itu.

Ada one day b4 gi kusus..



HUBBY: B nk kol la jabatan, makanan utk family di sediakan tak?
AKU: xpayah la..kalo xsediakan, kita mkn luar jela. Lagipun dia xsuh bw family kan. Takkan dia nk sponsor lak.
HUBBY: Tapikan..b rasa mcm xnak gi la. Dah la xtahu kat mana tempatnya. B google nama hotel tu, tp tak jumpa.
AKU: Ikut suka b la..yg kene g kusus B. Bukan honey. Honey ni ikut je.
***

Hari yg dinanti telah tiba..
Seawal kol 8 aku dh bangun, siapkan baju segala bagai. Aku lipat berkoyan2 baju kemeja n sluar slack laki aku. Termasukla baju batik n blazer. [kata g kusus kan..mestila bw byk baju..kang kt mana lak aku nk membasuh]

Setel baju laki, baju anak lak..pastu baju aku, pastu bakul susu anak.
Dah setel semua mandi..perjalanan dimulakan. Tapi aku nk singgah umah kwn aku kt Senawang dulu. Sebab kami nk wat mini reunion. Kawan kami lg sorg pun ada. Namanya Lala.

Okla..hubby drive g Alor Gajah dulu. Nk singgah opis amik surat kusus.

Sekali surat tu tulis register kol 8-11. Macamana ni?? Ni dh kol 10.30am. Rumah sakinah pun xpegi lagi ni.

HUBBY: xyah la g umah sakinah tu..xsempatla nk gi kusus ni
AKU: Mana la honey tahu kusus tu stat kol brapa. Selalu kusus stat kol 2. B la yg salah. Bukan nk ready betol2.

Demi ikut kehendak bini terchenta..kami g gak umah sakinah. Alhamdulillah dpt aku jumpa kwn2 hostel ms dok UTM dulu.








pastu dh kol 12.30 kami gerak ke Morib. Masa kt umah sakinah pun hubby dh dok hint2 suh beransur. Aku ikut kan jela..walau niat hati nk bergebang lama2 lagi ngn 2 kwn baik aku tu. Kami exit tol senawang..

Sepanjang jalan ni..muka hubby ketat giler. Siap ada ura2 tak nak gi lagi. Tapi nk dekat2 dgn exit Nilai..aku tnya lagi..

AKU: Nak g ke tak ni??
HUBBY: pegi la..

Ok..dh masuk tol Nilai..

Dr Nilai nk ke Morib ni..hubby bw kete laju sgt. Seriau aku. Dh la xsenyum. Buat lawak pun hubby xnk ketawa. Aku ms ni dh sakit perut dh. 2-3 kali aku cakap aku sakit perut. Yela..hubby bw mcm pelesit. Ditambah ngn muka yg msm mencuka. mestila aku rasa bersalah sbb singgah umah sakinah tadi kan.

Tapi aku beranikan diri..tnya kt hubby..

AKU: B, kalau honey cakap..jgn marah ek
HUBBY: Kenapa?? Kentut ek!!?
AKU: Xla!!
HUBBY: Abis tu?? Dah berak dlm sluar??
AKU: Xla!!

kuang asamnyer laki..ada ke tuduh aku mcm tu?? Si Nina ni plak..nk kene ni..

"sape tentut ni..uchuknyer.."

perli ummi la tuh..

HUBBY: abis tu nape??
AKU: Ehm..sebenarnya B tak yah gi kusus..Honey dh book rumah peranginan kt sini utk honeymoon sempena besday B bulan ni.
HUBBY: Hah??
AKU: Surat tu, honey yg taip. Honey bagi kt Jas. Jas yg applykan cuti B.
HUBBY: Betol ke ni??
AKU: Betol la. Tu pasal la B google nama hotel ni, xjumpa. Sbb honey main taram je letak.

Pastu..laki aku bantai gelak. Di cuit2nyer idung aku. Di cubit2 nye pipi aku..

HUBBY: nakal ek

hihi..jom layan pic kami kt Rumah Peranginan Prsekutuan Morib ni. Aku amik banglo 3 bilik RM60. Tapi kami ber3 je gi. Bukan xajak sesapa..tapi sbb weekdays kan, ramai la yg xdpt ikut. Kalo weekend lak..memanjang penuh. Sampai bulan Jun2012 dh penuh tau.

Tujuan aku adalah nk rehat2 kan minda je. Xde mana2 tmpt menarik pun aku gi. Setakat gi tempat jual kerepek yg murah giler tu je. Pantai pun sekangkang kera je dr banglo tu. Tapi airnya xbesih langsung.

muka kene bang2 boom

isi perut dulu..sotong bakar kt medan selera morib

mee ladna
nasi+sup ekor ke sup tulang..dh lupa la
anak dara bw diri sementara ummi walid berehat

tmpt bbq disediakan..mengadap laut lagi
taman mainan budak2
dry kitchen
wet kitchen
dining hall
living hall
bilik ke 2
bilik ke 3
sila bersihkan diri selepas naik dr pantai..jgn bw pasir ke dlm umah
banglo dr luar

gate nk ke pantai




SEKIAN!!!

Nota kaki: Master bedroom..xde pic. Semua bilik beraircond
Jas itu adalah kerani di opis hubby. Thanx Jas..awak sgt sporting!!

"Kusus"nyer 1 hari saja..yg selebeynya aku balik umah ibu kt KL..wohaa

1 comment: