Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Sunday, October 7, 2012

Tema Resepi:Kenangan Di Hospital

Salam,

Hari ni, Ahad..aku kene keje. Invigilate UiTM's exam. Huh..tanggungjawab..kene la buat. So, dari aku mengadap dan melayan kebosanan ni, meh aku kongsi kan sedikit cerita zaman kanak2 aku. Antara cerita hitam dlm hidup aku la. Tapi, alhamdulillah segalanya beransur pulih.


Semenenjak usia aku 4 tahun lagi, aku dh menjadi penghuni hospital. Bukan sekali, bukan 2 kali. tapi setiap tahun selama 9tahun. Dalam setahun tu ada 2-3 kali jugak aku admit kat Paediatric HKL. Sebab aku admit? Macam2 penyakit ada. tapi sebab paling glamour adalah sebab asthma. Pastu penah kene denggi dan taun.

So, sbbkan pengalaman yg bertahun tu..ada satu makanan hospital yg aku suka sgt. Kebanyakkan org memang xlalu kan dengan makanan hospital. Tapi lain plak aku. Bila aku sedih ke, tetibe teringat sesuatu masa kecik ke..aku akan buat resepi ni. Ehm..xde la sedap sgt..tp macam ada memori dlm tu.

Tapi bila bersalin hari tu, resepi pagi2 dah x mcm tu. Ada nasi goreng la, mihun goreng la..etc. Ke makanan mcm tu dlm wad kanak2 je ada? Ehm..apa2 pon layan le resepi zaman kanak2 aku ni. Tapi pic ehsan google.

Apa resepinyer yea
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
V
Egg on toast
Penah buat utk hubby yg mcm ni <3 p="p">



Telur direbus separuh masak.
Roti dibakar dan di sapu butter

then, pecahkan telur atas roti.

SIAP!!

No comments:

Post a Comment