Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Friday, October 8, 2010

What can I say??

Salam, u ols..

Mesti u ols dh muak bc entry aku psl bby kan?? Dlm ati korg mesti menyumpah "biler la budak da bomzz ni nk beranak". Ada aku kisah?? tapi aku tahu follower aku xmcm tu. Follower aku baik kan?? hihi

Hari ni, 8/10/10..bermakna 9 hari lagi nk ke due date.
Memula masa hospitalized aitu (30/09/10), kunun2 nk bby kuar at least esoknyer (01/10/10). Kunun2 no cantik la. Sekali, bby xmo kuar..memain lak dia. Anak umi ni suka gurau2;-)

Bile dh tahap ni, doa2 plak..nk kuar ahad ni 10/10/10. Kan ke cantik? hihi. Kalo deliver 20/10/2010 pun bagus, untung nasib, dpt masuk paper sempena MELAKA MAJU.hihi. Tapi awal preggy dulu, mmg mati2 nk sama ngn besday i 24/10/10. Tapi bile dh lagi 9 hari ni...xde nk pikir2 lagi. Bile2 nk beranak pun xpe. Janji selamat. InsyaAllah~~

Smlm, aku msk sambal nugget n pucuk ubi tempoyak. Haha..pucuk ubi tempoyak tu, ibu yg bagi..aku panas kan je. Dah xde menda nk masak, hubby x sempat g beli bhn mentah. Aku blasah je la masak nugget tu. Pastu hubby kata xkene la masakan tu. nasib je la...

Pas mkn, aku rase senak..dok kejap depan tv, aku jd lesu...bby plak siap wat akrobatik plak. Hubby trus takut nk pegang perut..hubby kata, ngeri tgk pewut gerak2 terlampau hebat.
Aku masuk bilik..guling2 atas katil. Tapi xselesa je. ngiring kanan xselesa, kiri lagi haru. Peluk bantal rase lemas..at last aku panggil hubby. Mintak dia urut kan belakang.
"Sedap n nyaman nyer" dh terngiang2 dlm pale otak aku ni~~ xsabar nk lomantik2 ngn hubby.

BIsmillahhirrahmannirahim..hubby mulakan urutan.
OH MAK KO!! terkejut aku...makin hubby urut, makin sakit2 badan aku jadinyer..terjerit2 aku dibuatnyer. Hubby pun terkojuit. Dia tnya, nape??

Bile hubby urut belakang, bby pun sibuk nendang kat depan. Maybe sbb pale dia dh masuk ke kantung bwh, n bile hubby urut pinggang ke bont* aku ke, bby terasa, tu yg dia melawan.

Xpenah2 aku menangis bile diurut. Smlm, meleleh2 air mata aku. Patut la ada puan yg mmg xleh disentuh lgsung ms preggy. Sampai 2-3 bulan x 'bersama'. Alhamdulillah, hubby xde la sangap sampai mcm tu. Cume smlm jek aku rase sakit sgt2 bile diurut. Mlm ni xtahu apekah nasib aku. Harap, normal seperti biasa.

Pastu, aku tertido, of kos la dlm pelukan en suami. Sekali mimpi plak. Aku selamat lahirkan bby. Rase lega sgt pewut. Bila sedar, aku trus bgun, sekali perut terik da..aiseyman, igtkan dh kuar anak umi ni.hihi. Cian bby terkejut ummi bgun cepat2 yea.;-)

Tu mimpi kedua sbnarnyer..aku penah mimpi dh bukak 6cm. Psiko tol mimpi2 aku ni.

Esok, insyaAllah family aku nk turun Melaka. Rase ringan sikit "penderitaan". Xla pikir sgt sakit2 ni. Moga2 dgn redhanyer aku terhadap sakit ni, bertambahnyer saham akhirat aku kelak. Xsabar nk deliver sbb nk total dosa equal ngn zero. InsyaAllah...

Masa makin berlalu...tik..tik..tik..


Pengalaman indah mengandung akan berakhir....


Menunggu proses bersalin pulak...


Doakan aku selamat yea..in case la terberanak weken ni.. (10/10/10)
kalo bby lahir tarikh tu, aku bagi 10 sen sorg pd yg komen;-)

Slm, nk balik dh~~(.")(",)~~

4 comments:

  1. lawa jugak puan nombor tu..hihi..
    harap2 selamaat....
    tak sabo bak tengok muka baby tu...

    ReplyDelete
  2. madam...
    ty nak g mlwt baby lah,
    moge slmt nnty yer?
    waaa,xsbr nyer!

    ReplyDelete
  3. Br tertanya2 dah bersalin lum Aida nih tak update2 blog.. haha.. ok ok ni kompem 10/10 nih... nak seposen!!

    ReplyDelete
  4. azmi: ari2 gi kelas sy xlawa ker? kuikuikui
    ada: sila la dtg melawat. NNt sy gtau bile confinement kt kl
    wana: melepas seposen..baby aktif dlm perut lagi ni;-)

    ReplyDelete