Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, August 10, 2010

Bulan Pose Datang Lagi :-D



Salam,

Alhamdulillah, Ramadhan kembali lagi. Alhamdulillah.. aku dpt merasai lagi nikmat bulan penuh keberkatan ini lagi. ALHAMDULILLAH

Ni tahun ke-2 aku berpuasa sebagai isteri org. Dan ini pengalaman pertama menyambut ramadhan di rumah kami sendiri. ALHAMDULILLAH

Belum pun bermulanyer Ramadhan, hati aku dh sayu2..terkenangkan pengalaman berpuasa bersama keluarga di KL. Biasanyer, aku, adik2 akan ajak pak teh ke bazar Ramadhan. N kami akan minta mcm2 dr pakteh kami. Walaupun aku n adik2 dh besar..tapi kami suke "pow" pakteh.

Biasenyer..kami sengaja xbw wallet ms g bazaar..huhu..terpaksa la pakteh kami kuarkan duit utk kami ber5..haha.

Food aku paling suke tym bulan pose adalah...
aku suke simpan dlm peti sejuk sampai tym bukak..pastu baru mkn..lazat siot!!

Mak aku xsuke g bzar ramadhan...dia katya lagha...so, biasenyer mmg mkn kt umh..sesekali je gi bzar. (tu yg ajak pakteh, kalo ajak parent aku..sampai azan mgrib pun blom tentu jejak bazar:-P)

Pastu..biler mlm2 nk dekat raya, lazimnyer kami akan buat kuih. X byk pun 2-3 jenis je. Dan aku akan pilih hari buat kuih tu hari aku uzur..supaya aku xpenat sgt n leh mkn kuih2 yg aku buat tu di siang hari. Lagipun, dlm family aku..aku je yg minat nk wat menda2 ni..so ske ati aku la nk buat biler kan??

Kuih yg selalu kami buat ialah...tadaa....

muruku

Walaupun bukan deepavali..ada aku kisah?? ni fav aku. huhu...biase aku pilih utk pam tepung dlm acuan n pusing2 kan atas kertas sebelum di goreng. Part goreng2, kakak aku yg buat..sbb dia xlarat nk pam. Aku plak xsuke panas bahang api dapur tu.


Lagi satu kuih yg kami buat ialah..tart nenas

yg jenis ni..bukan yg gulung..sbb tekak aku ni smcm sikit. Kdg2 nk mkn tepung je. kdg2 nk mkn jem je. So senang aku nk buang part2 yg aku xnk.

Dua ni je pun kuih yg kami wat. Kalo beli pun 2 jenis je. Sbb mak aku mmg xsuke beli2 kuih sbrnagn...tapi bile tibe hari raye..nk dekat 20 balang kuih ada..semuanyer pemberian org..ALHAMDULILLAH

Tapi..sbnrnyer..bukan semua ini yg aku rindu..
Aku rindu nk bangun pagi2..mkn sahur ngn adik2 yg berpisat2 mata tahan ngantuk..kdg2 taik mata pun ada lagik!! tapi biler dh duk je depan meja n makanan, sume segar bugar..tu lah penangan air tgn mak aku. Alhamdulillah...

Lagi satu..aku teringin nk g solat terawih..biasenyer aku wat 8 je (ngelat kan??)

Tapi tahun ni..sayu sgt..

Skang ni solat pn kene duduk..xlarat dh nk diri lama2...
aku harap kalo de peluang aku nk terawih kat surau blakang umah ni.

Lagi satu aku minta sgt korg tolong doakan aku larat berpuasa bulan ni. Kalo hari2 biasa..mmg aku xtahan lapar. Leh mengamuk jadinyer. Aku takot sgt aku xtahan bulan pose ni. Tolong doakan aku yea.

Papehal pun, aku doakan semoga korg selamat menjalani ibadat puasa dgn sempurna...xkira walau dimana korg berada. Ampun dan maaf aku pinta dari hujung rambut hingga hujung kaki.


No comments:

Post a Comment